"The wider we read the freer we become." /Jeanette Winterson/

litfan

litfan

Bret Easton Ellis: Amerikai psycho (1991)

2011. május 17. - Barbie66

Egy könyv, amit soha többé nem vagyok hajlandó elolvasni. Értem én, hogy társadalomkritika, meg görbe tükör, de aki ilyesmiket ír le, azzal valami nagyon nincs rendben. Egy amerikai menő pasas a főhős, egy igazi aranyifjú: jó állás, pénz, lakás, márkás holmik... annyira fontos neki a márka, hogy az öltözetét oldalakon keresztül mutatja be az író - CK öltöny, XY selyem alsónadrág a legújabb kollekcióból, stb. Mai szóval metroszexuálisnak mondanánk a pasit, de ez csak a külső máz. A férfi ugyanis egy pszichopata állat, aki a felszedett nőket brutálisan megkínozza, majd megöli. Akit életben hagy, azzal sem bánik kedvesebben, csak egy példa: egy nőt teherbe ejtett, majd kényszerítette, hogy menjen el abortuszra, a kórházba pedig babaruhákat küldött neki...

Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi vesz rá valakit, hogy ilyesmit írjon. Nehéz volt olvasni a könyvet, jobban megviselt, mint a Schindler listája, pedig az igaz történeten alapul. Mégis, ez az önkényes erőszak annyira felfoghatatlan számomra, hogy sokszor képtelen voltam tovább olvasni. Az anyagiasság és a látszat világában élünk, mégsem gondolom, hogy ennyire sötét jövőképet kellene festeni az elkövetkezőkről - persze lehet, hogy csak én vagyok naiv.

A bejegyzés trackback címe:

https://litfan.blog.hu/api/trackback/id/tr32911153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása