A három, szétválaszthatatlan egységet alkotó regényből álló kötet úgy indul, mint egy szimpla háborús történet, elhagyott, nehéz sorsú kisfiúkkal, kegyetlen nagymamával és egy saját, belső világ kialakításával. Hamar rá kell jönnünk, hogy ez nem a Narnia krónikái, de még csak nem is az Iskola a határon. Az elmaradott falucska könyörtelen valósága, a mindennapos kemény munka gyorsan megedzi a fiúkat, akik "sikeresen" beilleszkednek a háborús időkbe. Ennek érdekében megszabadulnak valódi érzéseiktől és gyermeki ártatlanságuktól. Kis katonák lesznek ők, akik nem játszanak, hanem gyakorlatoznak, akik nem felfedezik a világot, hanem megpróbálják azt túlélni. Rövid epizódokban megismerkedhetünk a falu több lakójával is, akik egytől-egyig bizarr, sőt perverz titkokat rejtegetnek - mintha nem élne ott egyetlen normális ember sem. A fiúkat sújtó családi tragédiákat látszólag szenvtelenül fogadják, miközben szép lassan megtanulnak megállni a saját lábukon.
Az első regény nagyjából ki is merül ennyiben, ami a történet egyediségét adja, az a következő két rész. Kristof ugyanis szétválasztja az ikreket, és innentől kezdve sosem lehetünk benne biztosak, hogy éppen melyikükről van is szó. Claus és Lucas (vegyük észre, hogy még a neveik is ugyanazokból a betűkből állnak) személyazonosságát folyamatosan át kell értékelnünk, és ha ez még nem lenne elég, keveredik valóság és fikció is. Ki mond igazat, mi is történt igazából - talán soha nem fog kiderülni. Ez az állandó bizonytalanság és ingadozás kemény agymunkát igényel olvasás közben, viszont rendkívül izgalmassá és különlegessé teszi a művet. Ehhez jön még az írónő szikár stílusa, a tőmondatok gyors egymásutánisága és az érzelmek ábrázolásának szinte teljes hiánya. Elgondolkodtató, sokáig nem eresztő regény, amit nem elég egyszer elolvasni.